|
Drukus - Historia Zmian
Historia Zmian
Wersja 1.5.5, 2011.06.01
Uwagi
- Baza danych wymaga uaktualnienia. Po zainstalowaniu
nowej wersji, należy uruchomić Drukus - Administrator Bazy i wybrać
opcję Uaktualnić Bazę.
- Uwaga! Program wymaga Windows XP SP2 do prawidłowej pracy!
Nowe Funkcje i Zmiany
- Dostosowano program do systemu operacyjnego Microsoft Windows Vista oraz Windows
7. W związku z tym, zmieniony został komponent do pokazywania wykresów w
Raportach oraz zmieniony został sposób instalacji plików współdzielonych na
prywatną instalację (Side-by-side). Zmiana ta wymaga systemu Windows XP SP2
lub nowszego.
- Dodano pola Adres do wysyłki w module klienci i zlecenia.
- Dodano kategorię Wszystkie w przeglądach, która umożliwia wyświetlenie wszystkich zleceń,
ofert, faktur i kalkulacji. Przydatne do wyszykiwania np. wszystkich zleceń klienta w wybranym
okresie.
- Dodano pole Uwagi technologiczne do zleceń, ofert i kalkulacji. Zawartość pola jest drukowana
w raporcie technologicznym.
- Dodano pole Opis materiału, które uzupełnia pole Uwagi w materiałach dla zleceń,
ofert i kalkulacji. Do tego pola można zdefiniować własny słownik w module Administrator
- Dodano pole Uwagi technologiczne materiału do zleceń, ofert i kalkulacji. Zawartość pola
jest drukowana na raporcie technologicznym.
- Dodano możliwość wydruku etykiet adresowych formatu 100x75mm w zleceniach.
Poprawki
- Poprawiono sposób uwierzytelniania z serwerem podczas wysyłania elektronicznych
ofert.
- W wersjach wielostanowiskowych, poprawiono błąd który występował podczas
jednoczesnego zapisywania nowych rekrodów (np. zleceń) przez dwóch użytkowników.
Program zawieszał się (wpadał w pętlę) gdy druga osoba wykonała funkcję Zapisz.
- Usunięto ramki w oknach modułów, które powodowały "znikanie" zawartości okien
lub ich części w różnych systemach operacyjnych.
- Ilość kopii wydruków przeglądów (list) została poprawiona i można drukować pojedyncze sztuki.
- Poprawiono kolejność pól i przechodzenie pomiędzy nimi klawiszem TAB w module zleceń.
- Funkcja listy/słownika do pól uwag (przycisk Lista...) pobiera/wstawia zaznaczony fragment tekstu
zamiast zawartości całego pola uwag.
Wersja 1.5.4, 2006.04.21
Uwagi
- Baza danych wymaga uaktualnienia. Po zainstalowaniu
nowej wersji, należy uruchomić Drukus - Administrator Bazy i wybrać
opcję Uaktualnić Bazę.
Nowe Funkcje i Zmiany
- Dodano bank i konto na wydruku noty debetowej.
Poprawki
- Poprawiono "znikające" faktury. Problem występował, gdy nacisnęło się
przycisk "Odświerz" podczas wprowadzania nowej lub zmieniania faktury. Aby
odzyskać "zagubione" faktury, prosimy skontaktować się z producentem.
- Po wprowadzeniu zbyt długiej nazwy banku i konta, program zamykał się
podczas zamykania Administratora.
- Dodano brakujący wydruk zlecenia technologicznego.
Wersja 1.5.3, 2004.11.04
Uwagi
- Baza danych wymaga uaktualnienia. Po zainstalowaniu
nowej wersji, należy uruchomić Drukus - Administrator Bazy i wybrać
opcję Uaktualnić Bazę.
Nowe Funkcje i Zmiany
- Dodano pole "Osoba upoważniona do odbioru faktury" w fakturach i na
wydrukach. Podczas tworzenia nowej faktury, domyślnie wstawia zleceniodawcę
z pierwszego wstawianego zlecenia.
- Dodano wydruk faktur pro-forma (not debetowych) w zleceniach oraz nowe
pole "nota wydrukowana". W przeglądzie produkcji można wyszukiwać zlecenia z
niewydrukowaną notą.
- Na wydrukach faktur można teraz wpisać więcej niż jedną linię w
dopiskach (stopka/nagłówek). Definiowane w Administratorze.
- Moduł kalkulacji oraz ofert pokazuje teraz ostrzeżenie o niezapłaconych
fakturach.
- W dowolnym module, dwukrotne kliknięcie na ikonie niezapłaconych faktur
powoduje otwarcie modułu klientów na odpowiedniej zakładce.
- Uaktualniono biblioteki systemowe do wersji Service Pack 6 dla Visual
Basic 6.
- Wszystkie pola "Id Klienta" mają teraz menu kontekstowe (prawy przycisk
myszy), z którego można przejść do nowych lub pokazania istniejących zleceń,
kalkulacji, ofert lub faktur.
- W przeglądzie produkcji dodano nowy przegląd: "W Produkcji". Ten
przegląd pokazuje wszystkie zlecenia bez wykonanych i zamkniętych (bez
ostatniego i przedostatniego etapu).
- W przeglądzie produkcji dodano nowy filtr: "Wg kodu wyrobu", który
filtruje zlecenia/oferty/kalkulacje wg pełnego lub częściowego kodu wyrobu.
Można też używać znaków globalnych * i ? do sprecyzowania kodu.
- W przeglądzie produkcji do filtru dat dodano dwie opcje: "Ten Rok" i
"Poprzedni Rok".
- Dodano uwagi wewnętrzne w klientach oraz odpowiednie uprawnienie w
Administratorze.
Poprawki
- Gdy brakowało wpisanego numer konta, lecz nazwa banku została podana, to
Administrator nie uruchamiał się.
- Poprawiono błąd instalatora, który na niektórych komputerach nie
instalował składników dostępu do bazy (MDAC). Teraz instalator sprawdza czy
wymagane składniki są zainstalowane, jeśli nie, to pobiera je w trakcie
instalacji z Internetu.
- Jeśli oferta została podana klientowi (wprowadzona data podania) to
automatycznie zaznacza się pole "Gotowa".
Wersja 1.5.2, 2004.05.11
Nowe Funkcje
- W zleceniach dodano funkcję, która sprawdza niezapłacone faktury klienta
i pokazuje ostrzegawczy znak jeśli klient posiada jakieś zaległe płatności.
Poprawki
- Naprawiono wysyłanie e-maili używając programu Outlook.
- Na E-Ofercie pokazuje już wszystkie wykończenia. Poprzednio drugie
wykończenie nie było pokazywane.
- Naprawiono błąd który pojawiał się podczas minimalizacji okna
przeglądów.
Wersja 1.5.1, 2004.03.02
Nowe Funkcje
- Dopisek na fakturach o odsetkach jest teraz
opcjonalny i można go skonfigurować w Administratorze w
sekcji Parametry: Faktury, Dopisek o odsetkach.
- Zmieniono sposób numeracji bazy i programu. Program
posiada teraz niezależną numerację od bazy, co umożliwi
łatwiejsze uaktualnianie programu. Okno "O Programie" z
menu Pomoc pokazuje teraz więcej informacji.
- Dodano pole "Szukaj" w spisie telefonów do szybkiego
znajdywania kontaktów. Szukanie odbywa się po kodzie,
nazwie firmy oraz przedstawicielu.
- Dodano możliwość wstawiania własnego logo do
wydruków. Logo musi być rozmiaru 60x30mm oraz w formacie
BMP, GIF lub JPG. Rozdzielczość i wielkość są dowolne,
program przeskaluje grafikę do 60x30mm. Ustawianie logo
dostępne jest w Administratorze na zakładce "Inne".
- Zmniejszony został program instalacyjny z 15,1MB do
7,1MB.
Poprawki
- Program pokazuje komunikat "Nieprawidłowy
identyfikator lub hasło", gdy wpisze się niewłaściwie
dane podczas logowania. Poprzednio program kończył
działanie bez komunikatu.
- E-Oferty działają gdy użytkownik nie jest
administratorem lokalnego systemu. Poprzednio na
systemach Windows 2000 lub nowszym, gdy użytkownik nie
miał praw administratora, program zawieszał się po
wejściu do E-Ofert.
- Naprawiony został błąd "Invalid use of null" w
Administratorze, gdy pozostawiło się pusty wiersz w
edycji słowników.
- Słowniki działają już na systemie Windows 95 i 98.
Poprzednio na niektórych systemach nie można było
edytować słowników.
|
|